Årsmøtet avholdes 15. mars 2022 kl. 18.00-20.00 på Domus Juridica.
Adresse: Kristian Augusts gate 17.
Dørene er åpne fra klokken 17:30, og vi ber alle om å møte opp i god tid for registrering slik at møtet kan starte til oppsatt tidspunkt.
Frist for innsending av saker er onsdag 1. mars 2023. Forslagsskjema som skal benyttes ved innsending av saker sendes til gruppestyrene på mail. Ta kontakt med ditt respektive gruppestyre for å få tilsendt dette.
Saker sendes til hovedstyret@osi.no og merkes med "Årsmøtet 2023".
Saksliste og saksdokumenter vil bli gjort tilgjengelig for medlemmer på vår nettside innen 8.mars.
NB: For å ha stemmerett må man ha vært medlem i minst én måned, og ha betalt kontingenten. Da kontingenten for 2023 ikke er sendt ut enda, vil medlemskap fra høsten 2022 kvalifisere til stemmerett. Medlemskap vil kontrolleres.
Velkommen til årsmøte!
Hilsen Hovedstyret
______________________________The invitation in English follows____________________________
The mainboard of Oslostudentenes Idrettsklubb (OSI) hereby invites all members to participate in our annual meeting.
The annual meeting will take place at Domus Juridica on the 15th of March 2022, from 18:00- 20:00.
Address: Kristian Augusts gate 17.
We kindly ask you to show up from 17:30 so that the meeting can start at the scheduled time.
The deadline for submission of cases falls 1.March 2023. A proposal form will be emailed to the groups. Please contact your group to get access to the proposal form. All cases are to be emailed to the mainboard at hovedstyret@osi.no, and marked with “Årsmøtet 2023”.
A complete agenda will be made available for members at our website within 8.March.
NB: Only those who have been a member for over a month have the right to vote at the annual meeting. As the contingent for the spring of 2023 not yet has been sent out we will base vote qualification on paid membership contingent for the autumn of 2022. Qualifications will be controlled.
We welcome you to our annual meeting!
Greetings from the mainboard
Dørene er åpne fra klokken 17:30, og vi ber alle om å møte opp i god tid slik at årsmøtet kan starte til oppsatt tid.
Saksliste og sakspapirer finner du her: https://www.osi.no/p/35809/arsmoter
NB: For å ha stemmerett må man ha vært medlem i minst én måned. Da kontingenten for 2022 ikke er sendt ut én måned før årsmøtet, så vil betalt kontingent for høsten 2021 være gyldig.
Velkommen til årsmøte!
Hilsen Hovedstyret
---------------------------ENGLISH------------------------------
The annual meeting in OSI will be held online via Zoom on the 16th of March 2022, from 18:00-20:00. The meeting will take place at Domus Juridica.
The doors will open at 17:30. We kindly ask you to show up well in advance so the meeting can start as scheduled.
Agenda: https://www.osi.no/p/35809/arsmoter
NB: Only those who have been a member for over a month, and has the paid the countingent, have the right to vote at the annual meeting. Qualifications will be controlled.
We welcome you to our annual meeting!
Greetings from the mainboard
]]>
Velkommen til OSI!
Hva er annerledes?
OSI Dans besluttet på medlemsmøtet i desember å splitte virksomheten til to separate undergrupper: OSI Pardans og OSI Gruppedans. Dette ble videre vedtatt av Hovedstyret i OSI, og gruppene vil derfor fungere som to nye prøvegrupper frem til en eventuell endelig avgjørelse på OSI sitt årsmøte i mars. Vi jobber hardt for å gjøre overgangen lettest mulig, men informasjon om oppstart blir derfor litt forsinket. Men frykt ikke: det blir selvfølgelig GRATIS prøvetimer og introkurs som vanlig! Vi skal fordele saltid og midler den 15. januar, og mer informasjon kommer fortløpende etter dette - så stay tuned.
Hva betyr det for deg som vil danse med oss?
Det kommende semesteret henvender du deg til den undergruppen som tilbyr kurs i stilen/stilene du ønsker å danse. Stilene du kan danse med OSI Pardans er Boogie Woogie, Brasiliansk Zouk, Cubansk Salsa, Standard og Latin, Rock Step Swing og West Coast Swing. Stilene du kan danse med OSI Gruppedans er Ballett, Hiphop, Jazz og Moderne.
Begge undergruppene vil delta på foreningsdagene på UiO og OsloMet – håper vi ser deg der og på kurs dette semesteret. Vi danses!
English:
Welcome to a new year of dancing!
At the members meeting in December, it was decided that OSI Dance is dividing the group into two separate groups: OSI Couples Dance and OSI Group Dance. This is a trial project until a final decision is made at OSIs annual meeting in March. We are working hard to make the transition as easy as possible, but due to these circumstances the information regarding start of term will be slightly delayed. But fear not: there will of course be held FREE trial classes and introduction courses as usual! More information will be published as soon as possible after January 15th - so stay tuned!
How does this affect you?
This semester, you have to turn to the group that offers classes in the style(s) that you wish to dance. The styles offered by OSI Couples Dance is Boogie Woogie, Brazilian Zouk, Cuban Salsa, Standard & Latin, Rock Step Swing and West Coast Swing. The styles offered by OSI Group Dance is Ballet, Hip hop, Jazz and Modern.
Both groups will attend the Students Association Days at UiO and OsloMet – we hope to see you there and at our classes this semester!
]]>Vi i valgkomiteen er på utkikk etter deg som brenner for klubben vår og ønsker å bidra til videre drift.
Det er mange ulike måter man kan bidra til å gjøre klubben vår enda bedre og vi vet at mange av dere allerede gjør en utrolig god jobb i ulike styrer og utvalg i gruppene. Det er med det i tankene at vi vil komme i kontakt med deg som lurer på om du kunne vært med i Hovedstyret.
Hovedstyret har en rekke arbeidsoppgaver og det er derfor hensiktsmessig å innstille personer med ulik bakgrunn for å sikre at alle aspekter ved styrets arbeid kan ivaretas på en god måte.
Du kan lese mer om de lovpålagte og faste oppgavene Hovedstyret jobber med her og litt om hvordan det i praksis ser ut her. Videre kan man lese møteprotokoller for å få et inntrykk av hvilke saker som behandles på styremøter her.
Det er mange ulike roller i styret og følgende verv er faste:
- Styretleder
- Nestleder
- Økonom
- Sekretær
Hovedstyret har i tillegg to styremedlemmer, samt to varamedlemmer. Årets hovedstyre har fordelt arbeidsoppgaver slik de synes best. I tillegg til de faste rollene har de gitt et styremedlem hovedansvaret for markedsføring, samt at en annen har hatt ansvar for IT. Dette er ting som kan løses ulikt i ulike styresammensetninger og det er derfor viktigere for oss å få vite om alle som kunne være interessert!
Tror du at dette kunne være noe for deg? Har du noen spørsmål du brenner inne med? Kjenner du noen du tror passer perfekt? Gi oss en lyd enten per epost eller på en sms/ring 93817897 (Vilde Skrams nummer)!
Gleder oss til å snakke med så mange av dere som mulig,
Mvh
Valgkomiteen i OSI 2018
]]>Navn: Ragnhild Nygaard
Alder: 22
Studie: 2. året fysioterapi ved OsloMet
Gruppe: OSI langrenn
Hvor lenge i OSI: 1,5 år
1. Hvorfor ville du bli med på ledersamling?
Jeg ville bli med på ledersamling fordi jeg ønsket å utvikle meg som leder. Jeg ønsket å lære verktøy som jeg kunne ta med meg tilbake til studentidretten, men også bygge nettverk med andre unge ledere.
2. Hva tar du med deg fra ledersamlingen?
Det viktigste jeg tar med meg er at erfaringsutveksling er alfa omega for utvikling av studentidretten. Det er ingen grunn til at OSI, NTNUI eller andre grupper skal sitte inne med tips og triks som andre grupper eventuelt har nytte av. Et triks jeg lærte fra NTNUI feks er å ha såkalt «innsjekk» på møtene. Da starter man møtene med å snakke 5-10 minutter om ting som ikke er relatert til agenda eller styrearbeidet. Det kan feks være favorittgodis, beste Harry Potter-film eller drømmedestinasjonen. Å gjøre noe sånt virker avvæpnende før møtet, men man bygger også relasjoner. Det er noe jeg helt definitivt kommer til å bruke selv.
3. Anbefaler du samlingen til andre? Hvorfor?
Ja, helt klart! Her får man så mye nyttig man kan ta med seg og ikke minst et nettverk. Når man får et ansikt og en relasjon til feks. markedsansvarlig BI Athletics er terskelen for å ta kontakt senere mye lavere, og da kan man sparre om vanskelige eller utfordrende saker. Slik blir det utvikling av.
Navn: Kjell-Erik Kvamsdal
Alder: 26
Studie/jobb: Skriver master i Materialer, energi og nanoteknologi / jobber 40% i Decon-X International
Gruppe: Volleyball
Tid i OSI: Begynner 3. sesong
1. Hvorfor ville du bli med på ledersamlingen?
Jeg kjente behovet for bedre verktøy som leder for å få styret til å fungere som det skal.
2. Hva tar du med deg fra ledersamlingen?
Jeg ser at man som leder må bruke mer tid på relasjonsbygging og finne den enkeltes motivasjon. Dette kan gjøres på samme måte som en trener vil gjøre for et lag; sette klare mål og oppgaver for laget.
3. Anbefaler du samlingen til andre OSI-ere? Hvorfor?
Før samlingen var jeg veldig usikker på om jeg skulle fortsette som leder. Etter samlingen er jeg helt sikker på at jeg ønsker å fortsette. Dette er fordi jeg ser at de problemene vi har hatt i vårt styre, som dreper motivasjon, kan løses med god ledelse. På samlingen får man noen av verktøyene som trengs for å lede godt og samtlige med interesse for ledelse burde være med på samlinger som denne.
Navn: Emilie Svennevik
Alder: 25
Studie/jobb:Tar en master i spesialpedagogikk
Gruppe: Håndball
Tid i OSI: 3 år i OSI
1. Hvorfor ville du bli med på ledersamlingen?
Jeg ville bli med på ledersamlinga for å møte folk fra andre klubber, høre hvordan de driver og kanskje plukke opp et tips eller to. I tillegg var det en interessante foredragsholdere som jeg tenkte kom til å bli veldig lærerikt og inspirerende å høre på.
2. Hva tar du med deg fra ledersamlingen?
Fra ledersamlinga tar jeg med meg troen på, og viten om, at vi gjør masse riktig i vår klubb, min gruppe og vårt styre :-)
3. Anbefaler du samlingen til andre OSI-ere? Hvorfor?
Jeg anbefaler absolutt alle som er aktive i et styre til å melde seg på ledersamlinga neste gang. En topp gjennomført helg fra start til slutt med kunnskapsrike foredragsholdere, aktive arrangører og veldig mange flinke og engasjerte ledere fra klubber rundt omkring i hele Norge.
Navn: Selma Sulic
Alder: 23
Studie/jobb:Fysioterapeut
Gruppe: Håndball
Tid i OSI: Er på min 5 sesong
1. Hvorfor ville du bli med på ledersamlingen?
Jeg ønsket å være med for å skape meg ett større nettverk, samt se om det vi gjør i OSI håndball er noenlunde likt og riktig som i andre klubber.
2. Hva tar du med deg fra ledersamlingen?
Masse motivasjon til å fortsette å jobbe i styret. I tillegg har jeg lært mye om hvor viktig relasjonsbygging er, ikke bare som leder men også som medmenneske.
3. Anbefaler du samlingen til andre OSI-ere? Hvorfor?
Absolutt! Dette har vært en helg fylt med mange gode faglige innlegg og mange unge ledere som er engasjerte og har vanvittig mye kompetanse. En lærer mye fra hverandre og får flere kontakter i andre klubber.
Navn: Kjetil Taksdal
Alder: 28
Studie/jobb: Tennis-coach/frilance fotograf og kommunikasjons-student på UiO
Gruppe: Tennis
Tid i OSI: Siden gruppas opprettelse (2011)
1. Hvorfor ville du bli med på ledersamlingen?
Jeg ville bli med på ledersamlingen fordi jeg generelt er ute etter å forbedre meg som leder, og spesielt fordi jeg ville bli bedre på å jobbe med å styrke samholdet innad i styret og bli bedre på å bygge gode relasjoner med de jeg jobber med.
2. Hva tar du med deg fra ledersamlingen?
Jeg tar med meg mye forskjellig fra samlingen, men leksjonen gitt av Martha Torvik ang. "relasjonsledelse" var spesielt nyttig og interessant for meg.
3. Anbefaler du samlingen til andre OSI-ere? Hvorfor?
Jeg anbefaler absolutt denne ledersamlingen til andre OSI-ere (og til personer i andre student-idrettslag forøvrig). Jeg anbefaler det da spesielt til de med mest sentrale verv slik som styreledere, nestledere og økonomi-ansvarlige (både på gruppenivå og overordnet klubbnivå). Dette fordi det er et godt faglig program, men framfor alt blir man utrolig motivert til å fortsette arbeidet man gjør og utvikle seg selv som person.
Navn: Odd Anders "Odda" Ingebretsen
Alder: Gammel nok til å være med I OSI ;-)
Studie/jobb: Økonomi/Telenor
Gruppe: Sykkel
Tid i OSI: 5 år
1. Hvorfor ville du bli med på ledersamlingen?
Jeg ville lære mer om hvordan idretten i Norge styres, ta med erfaring og kunnskap tilbake til OSI
2. Hva tar du med deg fra ledersamlingen?
Gleden av å se hvor mange ildsjeeler det finnes i Idrettsnorge
3. Anbefaler du samlingen til andre OSI-ere? Hvorfor?
Hvis du har plan om og være i OSI eller jobbe med idrett fremover er dette en nydelig arena!
Cecilie Kappeslåen - Leder
«Etter et år som styreleder i OSI har jeg enda mer kunnskap og motivasjon til å bidra til å utvikle klubben videre. Dette året har jeg lyst til å videreføre tanken om å samle OSI som klubb, gjøre det enklere for idrettene våre å drive aktivitet og spille mer på hverandre i de ulike gruppestyrene for å gjøre klubben så god som mulig».
Maren Larsen Borgan - Nestleder
«Som styremedlem i to år ser jeg nå frem til å ta steget opp å bli nestleder, og få enda mer ansvar for å gjøre OSI til verdens beste studentklubb å være medlem av. Jeg ønsker å bidra til at alle i OSI får følelsen av å være del av et større fellesskap - og at kommunikasjonen innad i klubben skal bli enda bedre. Hovedstyrets ansvar er å sørge for fornøyde medlemmer som får drive med den aktiviteten de vil, og det er et ansvar jeg tar på alvor».
Madeleine Nordström - Økonom
«Som økonom ønsker jeg å forenkle de økonomiske rutinene for OSI. Målsetningen er at gruppene skal bruke mindre ressurser på rapportering og få mer tid over til aktivitetene sine. Jeg gleder meg til at bli bedre kjent med OSI og prøve på nye sporter»!
Odd Anders (Odda) Ingebretsen - IT-ansvarlig
«Jeg gleder meg til å hjelpe medlemmene våre til å drive med idretten de brenner for. Utover året vil jeg jobbe for og gjøre OSI til klubben for alle studenter. Om de trener mye, lite eller aldri. Alle kan være med»!
Marie Lohnås Nygaard - Markedsføringsansvarlig
«Etter flere år som styremedlem i OSI svømming, gleder meg jeg nå til å bli enda bedre kjent med hele OSI. Jeg ønsker å jobbe for å samle OSI som en klubb, og gjøre det enklere for understyrende slik at de kan fokusere på det de ønsker å drive med - idretten sin»!
Robert Søreid - Styremedlem/Potet
«Jeg gleder meg til å være med på å utvikle OSI til å bli klubben alle ønsker å være en del av. Jeg gleder meg spesielt til å bli bedre kjent med de ulike gruppene, og jobbe for å knytte dem tettere sammen».
Hien-Minh Van Tran - Styremedlem/Potet
«Jeg gleder meg masse til å jobbe for å gjøre OSI til en enda bedre klubb for våre medlemmer, men også gjøre det lettere for de som sitter i gruppestyrene. Ellers har jeg et ønske om at man skal bli bedre kjent med hverandre på tvers av idretter
Jeg er en ganske ålreit person, så hvis det skulle være noe så ikke nøl med å ta kontakt:)»
Jens Lægreid - Politisk rådgiver (Vara)
« Jeg er leder av studentparlamentet, og ønsker å bruke min erfaring derfra til å jobbe for en bedring av studentidrettens rammebetingelser. Studentidrett er viktig for studenters trivsel og helse, og jeg vil jobbe for at tilbudet kan nå ut til så mange som mulig».
Ragnhild Nygaard - Sekretær (Vara)
«Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med OSI som klubb og alle de engasjerte medlemmene. Jeg ser frem til å være med å utvikle OSI til å bli en enda bedre og mer samlende klubb. Som førsteårs OSI'er synes jeg det er veldig viktig at nye medlemmer blir tatt godt i mot, og dette er noe jeg har lyst til å jobbe med. Ellers ser jeg fram til å ta fatt på nye utfordringer og ikke minst lære masse nytt».
Hilsen Hovedstyret :)
Lørdagen startet med en lett teknikkøkt og deretter rolig langtur. Solen tittet også frem og det var gode muligheter for å nyte vinteren. Vi kom oss også innom Pellestova, der mange fikk seg en kanelbolle eller to. Etter påfyll av karbohydrater og kanskje en liten blund, var det duket for dagens andre økt. Da sto intervaller for tur. De fleste synes nok det var tungt å komme i gang, men da man først kom seg ut ble det absolutt en vellykket økt. På kvelden ble det en bedre middag og en liten quiz.
På søndagen viste langrennsparadiset seg som vanlig fra sin beste side. Først på dagens plan sto stafett, der konkurransen alltid er tøff. Etter stafetten var det på ny, tid for å flyte av gårde så langt man orket. Etter et godt antall kilometer, var det en gjeng slitne men fornøyde mennesker som måtte vende snuten tilbake til eksamener og slaps i Oslo.
Mange takk for turen.
Hilsen Langrennsgruppa.
]]>Valgkomiteen søker nye styremedlemmer
Har du lyst til å være med å påvirke Oslos raskest voksende idrettslag? Verv i OSIs hovedstyre gir deg muligheten til å være med å styre det vi i all ydmykhet mener er det største, viktigste og beste aktivitetstilbudet for studenter i Oslo!
Hvert år velger OSI sitt årsmøte medlemmer til hovedstyret. I mars avholdes årsmøtet og alle verv i hovedstyret stilles til valg.
Som styremedlem får du verdifull praktisk erfaring med organisasjonsarbeid på styrenivå, innsikt i hvordan norsk idrett fungerer, og ikke minst en unik arena for personlig erfaring og utvikling. Det er Hovedstyret som legger føringer for hvordan OSI skal arbeide og prioritere. Vi er derfor interessert i å komme i kontakt med deg som brenner for OSI og har lyst til å videreføre ditt engasjement som styremedlem. Om DU er interessert eller vil spille inn en kandidat, ta kontakt med valgkomiteen.
Et verv i OSI gir deg blant annet: - Meget nyttig erfaring - Mulighet til å utvikle og påvirke hvordan OSI jobber - Deltagelse på andre viktige fora - Ungt lederskap - Nettverksbygging - Sosialt
Valgkomiteen skal dekke følgende verv i sin innstilling: - Leder - Nestleder - Økonom - Styremedlemmer - Sekretær - Varamedlemmer
I tillegg skal vi innstille kontrollkomite (leder, to medlemmer og vara) og driftsstyre (Et medlem og en person som er vara i HS og med i driftsstyret).
Igjen, er du interessert i å stille til valg eller nysgjerrig på hva et verv innebærer, ta kontakt med valgkomiteen.
Dere kan nå valgkomiteen ved å kontakte Mats Kristoffersen, Leder av valgkomiteen OSI: matskristoffersen@hotmail.com / 93413716
Hilsen valgkomiteen, Oslostudentenes Idrettsklubb – OSI Nora, Anette og Mats
]]>I tradisjonens tro avholdes OSI sitt julebord hvert år på Studenterhytta i godt lag! Hvert år får vi servert nydelig pinnekjøtt - og det gjorde vi i år også. Vi retter en stor TAKK til Marius og Guttorm som tar så godt vare på hytta og som gjør i stand en så god julemiddag til oss hvert år!
I år var det duket for taler og underholdning. Damenes – og herrenes tale ble holdt av Anette Volla og Mads Fremstad. De sørget for god stemning og latter! Takk for deres bidrag. Videre hadde vi den berømte pakkeleken som gikk rundt bordet. Pakken gikk fra han som var finest kledd- til hun som hadde de peneste øyne. Er dere nysgjerrig på hvem som fikk pakken kan dere se lengre ned i innlegget!
I OSI har vi en rekke frivillige å berømme. Vi delte ut priser til årets gruppestyre, årets gruppe og årets hederspris. Disse prisene kunne godt til veldig mange i klubben vår, da vi har en rekke fantastiske tillitsvalgte.
Årets gruppestyret: OSI Squash På grunn av deres aktive og dyktige arbeid gjennom hele året. De har stått på internt for å utvikle seg best mulig som gruppe. De har også utfordret Hovedstyret og daglig leder med tilbakemeldinger, og de har stilt opp på hver eneste interne arrangement i regi av OSI. Takk!
Årets gruppe: OSI Friidrett Friidrett har hatt en enorm (!) medlemsutvikling det siste året. De har inkludert alle og enhver. De har skapt et supert miljø internt i gruppa, og da er det ikke så rart at mange fortsetter å komme tilbake OG tiltrekke seg flere. De har også vært den råeste gruppen på sosiale medier, noe som kan ha ført til medlemsveksten også. Takk!
Årets Hederspris: Oda Due Vedkommende sitter som styremedlem i Hovedstyret og som nestleder i OSI Tennis. Dama har stått på natt og dag for å få både tennis – og Hovedstyrearbeid til å gå rundt. Hun stiller alltid opp med et smil, et kreativ og skaper gode ideer som fører oss fremover og det lyser at hun oppriktig er glad i OSI. Hun gjør det kreves for å få klubben vår best mulig, og det må vi rette en stor takk for!
TAKK alle frivillige i klubben vår – det er DERE som skaper klubben vår! Vi takker for et supert julebord og håper flere tar turen også neste år :)
Anette Volla med herrenes tale.
Martin Sikkeland var toasmaster.
Anette Volla fikk pakken!
Årets Gruppestyre: OSI Squash!
Æresmedlemmer: Mats Kristoffersen, Kenneth Madsen og Vilde Mathilde Skram.
Årets hederspris: Oda Due.
Det var under vårt første gruppestyremøte for høstsemesteret 2017 at vi startet med planleggingen av svømmestevne. Dette var mye pga. at Studentlekene i Sogndal ikke arrangerte svømming som en av grenene, da deres svømmebasseng var under rehabilitering. Det var derfor veldig kjekt å se at det var så god stemning innad i OSI svømming om å arrangere en svømmekonkurranse for alle Norges studentidrettslag i svømming. Etter å ha kontaktet de fleste av Norges studentidrettslag i svømming viste det seg at mange av dem var svært engasjert i å komme til Oslo for å konkurrere mot oss i OSI svømming.
Vi søkte en rekke aktører om å få leie lokaler, og vi var veldig ivrig på å finne et spaanlegg. Etter mye frem og tilbake endte det opp med en avtale med «The Well», noe som var en fantastisk samarbeidsaktør. For å kunne betale for The Well trengte vi en stor sum i forskuddsutbetaling fra OSI. Fordi vi kunne vise til såpass mange som hadde skrevet seg på bindende påmelding til TOC 17 fikk vi forskuddsutbetaling og kunne betale for The Well oppholdet vårt samme dag som TOC 17 startet.
Studenter fra BSI svømming (Bergen) NTNUI svømming (Trondheim) Krigshøgskolens svømmelag (OSLO) og OSI svømming (OSLO) meldte seg på TOC 17. Siden vi ble så mange deltakere bestilte vi også medaljer og klubbmesterpokal til svømmestevnet.
Ingen studentidrettsarrangement er komplett uten underholdning! Derfor fikk vi med oss musikkstudenter som er medlem av OSI svømming og deres musikkstudentvenner til å øve mot en åpningskonsert som skulle starte TOC 17.
Under gjennomføringen av selve arrangementet oppsto det uforutsigbare utfordringer som svømmegruppa prøvde å løse underveis. Alt i alt ble det et veldig godt stevne! Det tar på å være arrangører for et slik arrangement, men vi er veldig stolte over å ha klart å gjennomført det. Etter endt stevne ble det en medaljefest for alle deltakerne. Det var en kjempegod innsats av alle deltakere, men vi må gratulere BSI Svømming som dro i land seieren i TOC 17! Etter to travle dager var det fantastisk å ta bussen til The Well søndagsmorgen.
Vi ble tatt godt imot og startet oppholdet vårt på «vellværeparadiset» med en rundtur for å se alle fasilitetene The Well har å by på.
Til slutt vil vi komme med følgende råd til alle andre studentidrettslag som ønsker å arrangere lignende arrangement som det vi stelte i stand:
1. Sørg for å få alle faktura via epost eller brevpost. Hvis du skal søke om forskuddsutbetaling eller støtte fra NSI er bare faktura i disse to utgavene gyldig.
2. Deleger oppgaver jevnt innad i studentidrettsklubben din. Selv om noen har mye tid til å jobbe med arrangementet er det svært viktig at dere som gruppe jobber sammen. Det kommer garantert overraskende momenter og uforutsette problemer på veien mot arrangementet deres.
3. Sørg for at du har nok kunnskap om sportsarrangementet du faktisk skal arrangere. Hvis det er mange mulige måter å arrangere sportsarrangementet på, så anbefaler jeg på det sterkeste at du snakker med andre sportsidrettslag og arrangører før gjennomføring. Sørg også for å tilpasse arrangementet deres til de rammefaktorene dere har.
4., Desto mer som er planlagt og ferdigstilt før arrangementet deres starter desto bedre mener jeg arrangementet blir.
Mvh OSI Svømming
Bilder fra stevnet og medaljeseremonien.
Hien-Minh Van Tran, Rasmus Olstad Semmerud, Martin Sikkeland, Vilde Matilde Skram, Cecilie Kappelslåen og Oda Due.
I helgen arrangerte Norges studentidrettsforbund (NSI) ledersamling for alle ledere, styremedlemmer og aktive i studentidrettslagene i hele Norge. Fra Oslostudentenes idrettsklubb (OSI) stilte Hovedstyret med fem representanter, samt vår daglig leder. Hovedstyret ønsker å trekke frem relevante punkter fra samlingen som vi tar med oss tilbake til vår klubb.
Solfrid Flateby
Hva er verdibasert ledelse, og hvordan gjør vi det?
Verdibasert ledelse var et tema. Foredraget ble holdt av Solfrid Flateby som var svært inspirerende. Det handlet om hvordan man kan lede andre på en god måte, hvordan inkludere alle med i arbeidet i styret, og hvordan engasjere – og inspirere andre til å bidra i klubben. Det kan være viktig å tenke på hvordan lederen tilrettelegger for at styret skal bli engasjert til å gjøre en god jobb. Det vil da være viktig å anerkjenne det arbeidet de gjør. Solfrid hadde også et annet godt poeng; det er ikke vits i å la styremedlemmer arbeide med saker de ikke har engasjement for. La de få være med å bestemme hva de skal jobbe med og spør de hva som motiverer de. Leder for OSI, Cecilie Kappelslåen, bet seg spesielt fast i en lærdom som hun skal ta med seg videre; Satt på spissen, det er ingen som misforstår, det er heller lederen som må være mer tydelig i formidlingen. Det er en god lærdom å ta med seg videre.
Vi oppfordrer alle gruppestyrer til å delta på vår ledersamling 08.november kl.18.00. På denne samlingen vil det blant annet foregå erfaringsutveksling på tvers av deltakerne, og det vil komme viktige tips og triks som man kan ta med seg tilbake i sitt gruppestyret. Påmelding her: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc7IjKZEL5ETpbSu9wj5ZRGJwGz617X9-9jhZmEQ2qO7wnxzw/viewform
Atle Rolstadaas
Fra strategi til handling: Hvordan få med alle på laget?
Atle Rolstadsaas fra Skiforbundet holdt et foredrag om hvordan forbundet har laget en ny utviklingsplan som skal implementeres fra forbundsnivå og helt ned til grasrotnivå. I en slik prosess er det viktig å tenke på at man må kanskje gjennom tre faser; En oppløsningsfase, en endringsfase og en reetableringsfase. Dette temaet var midt i blinken for Hovedstyret nå som vi befinner oss midt i en klubbutviklingsprosess. Hvordan kan vi få med oss alle i klubben til å bidra til å utvikle – og endre oss? Vi må da sørge for at flest mulig fra gruppestyrer og medlemmer kommer 22.november da vi har neste – og siste klubbutviklingsprosess. Om vår nye organisasjonsplan på årsmøtet i mars blir vedtatt, hvordan skal vi få implementert planen utover i klubben vår og iverksatt denne? Dette foredraget fikk Hovedstyret til å tenke, men samtidig motivere oss videre i den lange, men viktige prosessen for OSI som helhet. Vi oppfordrer dermed alle medlemmer i OSI til å komme på samlingen 22.november for å bidra til klubbutviklingsprosessen i OSI.
SL TROMSØ 2018
Avslutningsvis vil vi trekke fram det store arrangementet som befinner seg 28.-4.mars 2018; SL i Tromsø. Totalt syv representanter fra SL-styret befant seg på ledersamlingen, og de gjorde en utmerket jobb med å markedsføre arrangementet. SL har aktiviteter som passer for alle. Om du ikke finner din idrett – ikke fortvil, det blir duket for en snøballkrig som alle har ferdigheter til å bli med på. Link til arrangementet kan dere finne her; http://sltromso.no/
Hvorfor ledersamling?
Etter endt ledersamlingen sitter vi igjen med ny kompetanse, nye erfaringer og ikke minst ny motivasjon. Samlingen tilrettelegger for at vi knytter nettverk med andre studentidrettslag rundt omkring i Norge, vi fikk ny innputt noe som igjen fører til at vi får en ny ”boost” til å fortsette arbeidet i OSI. Det er viktig at vi reiser ut å møter andre relevante aktører, får tips og lærer av andre. Vi anbefaler alle medlemmer og gruppestyrer til å engasjere seg så mye de kan – vi garanterer at du kommer til å få noe igjen for det!